Kampania
Profrekwencyjna dla Miasta Sopot
Proste, geometryczne kształty, duża, wyrazista typografia i charakterystyczny, relaksujący kolor błękitu stworzyły identyfikację wizualną dla unikalnego projektu – kampanii profrekwencyjnej dla Miasta Sopotu na wybory samorządowe w 2024 roku.
Projekt miał być zrozumiały zarówno dla młodych, jak i starszych odbiorców i wzbudzać pozytywne emocje.
Idea
Głównym pomysłem tej identyfikacji kampanii było zastosowanie prostych, geometrycznych elementów, które dawały pozytywne skojarzenia, charakterystycznej, ale czytelnej i zrozumiałej dla każdego typografii i budzącego skojarzenia z morzem i odpoczynkiem kolorem
Key visual
Charakterystyczne kształty opierają się na tej samej siatce modularnej i bazują na kształtach podstawowych (kwadrat, koło, trójkąt), w ich następnie różnorodnie rozbudowanych formach. Ich późniejsza skalowalność wobec siebie nawzajem jest dynamiczna i elastyczna. Kształty uzupełniające kompozycję są zawsze delikatnie obrócone, co miało świadczyć o różnorodności aspektów mieszkania w Sopocie, oprócz jednego – stabilnego symbolu urny do głosowania, co było egzekwowane w każdym projekcie.
Spójny system
Ze względu na różnorodne materiały, formaty i przestrzenie, czy to online, jak i offline system został zaprojektowany w taki sposób, aby który działał na każdej przestrzeni, czy to pionowych słupach, plakatach, komunikacji w social mediach, czy poziomych małych reklamach w lokalnych gazetach. Zastosowałam także przyjemny, lekko złamany kolor, który miał powodować pozytywne, relaksacyjne skojarzenia i być tożsamy w przestrzeni ekranów, jak i druku. W ten sposób otrzymaliśmy spójny system, który był łatwo wdrażalny, elastyczny, a tworzenie kolejnych materiałów było proste. Ważna była także skalowalność, bardzo małe formaty, jak i duże przestrzenie, np na słupach miejskich.